کالَندز بِلاگ

بازی Dying Light 2 از تکنولوژی VRR پشتیبانی خواهد کرد

0

صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه پر از شخصیت‌‌ها و البته آیتم‌های خاص و شناخته شده بود و دیدن این شخصیت‌ها یا اشیاء خاص مخصوص به یک بازی در سایر بازی‌ها باعث ایجاد حس دلبستگی و تعلق به این صنعت می‌شد؛ و البته هنوز هم می‌شود. از طرف دیگر نیز پیدا کردن این آیتم‌ها و اشاره به شخصیت‌ها در فضا‌های مخفی یک بازی همیشه از جذابیت بسیار زیادی برخوردار بود. همین موضوع باعث شد تا بازیکنان در طول این 30 سال که بازی‌‌های ویدیویی روز به روز پیشرفت کرده‌اند، بیشتر از قبل به ایستراگ‌ها و راز‌های مخفی درون بازی‌ها علاقه‌مند شوند. مخصوصا آن دسته از ایستراگ‌هایی که بعد از گذر چند سال از انتشار بازی توسط برخی بازیکنان پیدا می‌شوند. درست مانند ایستراگ اخیر بازی Mass Effect 3 که پس از سال‌ها با انتشار نسخه Legendary Edition بازی پیدا شد. اما نباید از این مسئله چشم پوشی کرد که سازندگان بازی‌ها نیز خودشان بازیکن هستند و آن‌ها هم به وجود ایستراگ‌ها و البته ساخت آن‌ در بازی‌هایشان علاقه دارند. بنابراین می‌توانید بازی Dying Light 2 را به عنوان یکی از عناوینی که در آن شاهد ایستراگ‌های بسیار زیادی خواهید بود، در نظر داشته باشد. از اشاره به سایر بازی‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها گرفته تا اشاره به اتفاقات خاص و پر سر و صدا در جهان.

 

طراح ارشد بازی Dying Light 2، پیوتر پالاسزکی (Piotr Pawlaczyk) در مصاحبه اخیری که با رسانه MP1 داشت صحبت‌های جالبی در رابطه با وجود اشاره‌‌های زیاد به سایر ساخته‌ها و وجود ایستراگ‌های متعدد در بازی اشاره کرد:

«بازی Dying Light 2 عنوانی خواهد بود که در آن ایستراگ‌های متعددی را مشاهده خواهید کرد. تیم ما توانسته است اشاره‌‌های جذابی به فیلم‌های خاص کلاسیک داشته باشد و علاوه بر آن اشاره‌های بسیاری به سایر بازی‌های ویدیویی نیز در بازی وجود دارد. اما مهم‌تر از همه این‌ها، ایستراگ‌هایی است که در بازی وجود خواهند داشت و به نسخه اول در سری اشاره می‌کنند.»

پالاسزکی در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که بازیکنان توانسته‌‌اند تمامی ایستراگ‌های بازی Dying Light را پیدا کنند و هیچ یک از اشارات خاص در این بازی مخفی باقی نمانده‌اند. البته با توجه به این که نسخه ابتدایی از سری حدود 8 سال پیش منتشر شده بود نباید چندان از این خبر تعجب کرد.

 

در ادامه صحبت‌ها، طراح ارشد بازی به این مسئله اشاره کرد که دارندگان کنسول‌های نسل بعدی از چه ویزگی‌های خاصی برخوردار خواهند بود. اینطور که مشخص شده است، بازی در نسل جدید قابلیت پشتیبانی از رهگیری پرتو را خواهد داشت. امکانی که بازی‌های زیادی از آن برخوردار نیستند و حالا خود سازندگان بازی برای اجرای این قابلیت در حالت Quality mode بسیار هیجان زده‌اند. اگر در رابطه با قابلیت رهگیری پرتو اطلاعی ندارید بدانید که به نوعی سیستم جدید نورپردازی به حساب می‌آید و باعث می‌شود کیفیت نور و بازتاب آن در سکانس‌های مختلف بسیار بیشتر به واقعیت نزدیک شود. البته همانطور که مشخص است حالت Quality mode می‌تواند از عملکرد بازی بکاهد بنابراین اگر به دنبال سرعت عمل بیشتر هستید و اهمیت بیشتری به گیم پلی روان می‌دهید، می‌توانید از حالت Performance mode استفاده کنید. حالتی که کاملا عکس Quality mode است و به شما نرخ فریمی بیش از 60 را ارائه خواهد داد. البته فریم ریت بیشتر از 60 فقط روی کنسول‌های ایکس باکس نسل جدید و کامپیوترهای شخصی اجرا خواهد شد چرا که آن‌ها از قابلیت VRR (نرخ تازه‌سازی متغییر) برخوردار هستند.

 

این امکان در یک عنوان دیگر نیز وجود دارد و می‌توان گفت حالتی تست شده است. بازی Microsoft Flight Simulator نیز از چنین حالتی بهره می‌برد که به شما نرخ فریمی حدود 120 را با توجه به صفحه نمایشگرتان ارائه می‌دهد. اینطور که پیداست این قابلیت تنها روی کنسول‌های ایکس باکس نسل جدید و البته کامپیوترهای شخصی وجود دارد و دارندگان پلی استیشن 5 باید کمی صبر کنند تا سونی این قابلیت را به صورت نرم افزاری، با یک آپدیت به کنسول اضافه کند.

 

بازی Dying Light 2: Stay Human در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر ماه) برای کنسول‌های ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. اگر نسخه نسل قبل بازی Dying Light 2: Stay Human را خریداری کرده باشید، می‌توانید به صورت رایگان آن را به نسخه نسل جدید ارتقا دهید.

 

نظر شما در رابطه با بازی Dying Light 2 چیست؟ آیا این بازی به موفیت خوبی دست پیدا می‌کند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.